Saturday, February 03, 2007

Hälsning från pensionatsgästen

Hej Husse och Matte!

Vi har kul på pensionatet. Antingen sover jag, eller så hänger jag framför ett slags katt-tv som finns här. Förut sov jag fyra timmar så nu orkar jag titta ett tag igen. Man kan titta sittande, liggande eller stående med tassarna mot glaset. Det finns också en stol bredvid, så att man kan se in i akvariet från sidan också. Mycket bra. Man kan titta nära, och man kan titta från långt håll. Jag brukar sitta i fönstret och titta (inåt alltså) och det är okcså rätt intressant att se akvariet på håll. Jag vill göra klart att jag inte tänker följa med hem innan vi har diskuterat att skaffa en sån här pryl hemma. Det enda jag inte riktigt förstår är varför de har satt ett glas i vägen för fiskarna? Om vi skaffar akvarium hemma vill jag ha ett utan glas.
-Katten

1 comment:

Anonymous said...

Hej Hugo! Det här är Husse. Det är med glädje vi hör att du har det bra på pensionatet. Vi lovar att vi ska se till att ska få tillgång till fiskar på något sätt även när du kommer hem.

Vad sägs att vi gör en kompromiss och lägger upp lite lax på ett fat eller kanske öppnar en burk räkor?