Saturday, July 28, 2007

Misstänkt enkelt..

Om jag inte vill betala dubbelt allt för länge så är det nu dags för mig att säga farväl till den fasta bredbandsanslutningen och lita till 3G. Jag har kört bara 3G i över en vecka nu och det fungerar faktiskt helt utmärkt. Därmed var det dags att ta itu med Com Hem:s kundtjänst. Jag har gruvat mig för det, och till och med börjat skriva på en skriftlig uppsägning. Lika bra, tänkte jag, eftersom de lär krångla med uppsägningen, och då är ett skriftligt brev med uppsägning enligt avtal rätt oöverträffat. Till slut behövde jag ändå en adress, och mindes med viss vånda alla telefonköer och struliga rutiner och krav på pappersexercis som bredbandsbolaget en gång utsatta mig för.

Men när jag kollar Com Hem:s hemsida så visar det sig att de har kundtjänst för abonnemangsfrågor öppen på helger. Jag ringer, knappar in mitt kundnummer, gör ett par tonval och får veta att 11 personer arbetar med frågor och att jag står först i kön. 15 sekunder senare kommer jag fram.
- Hej, jag vill säga upp ett bredbandsabonnemang.
- Jaha, varför det?
- Jag har bytt till 3G
- Okej. Det är en månads uppsägningstid, så det upphör 31 augsuti.
- Tack så mycket.

Sen en kvalitetsutvärdering med tonval. Fast det här var misstänkt enkelt. Jag undrar om det verkligen blev någon uppsägning? Jag kanske borde ha bandat samtalet...

No comments: