Sunday, August 26, 2007

På hemväg

På väg hem, ganska solbränd och mycket trött efter sköna dagar i tyskland. Den här semestern har inte precis blivit billig med alla stopp och en hel del shopping på slutet, men den har varit skönt. Jag har varit på resande fot i princip hela mina fyra veckor, och det har onekligen varit nyttigt att komma bort från allt. Det känns helt okej att det är jobb igen på måndag, även om jag förstås inte inte helt gett upp tanken på att ha ett jobb där jag alltid kan leva såhär: På väg, i fri rörelse, tillsammans med bok, dator och mp3-spelare. Att hyra bil i tyskland var helt rätt, det tog bort det sista behovet för planering och tidpassning, och tillsammans med autobahn och GPS gjorde det att jag kunde röra mig som stundens infall och vädret styrde mig.

No comments: