Sunday, January 14, 2007

Lite tjut i ventilerna

Lite tjut i ventilerna är allt som hörs av stormen som nu är på väg mot Stockholm. I alla fall än så länge. Vi får väl se vad som händer under natten. Balkongmöblerna står uppställda mot väggarna på balkongen. Det skall väl ganksa mycket till för att de hopfällbara pinnstolarna skall ta sig över räcket. Däremot funderar jag på hur stan ser ut imorgon om det verkligen blir översvämningar. Jag både bor och jobbar fyra våningar över markplan, så kontoret lär ju vara sig likt. Men den lokala serverhallen ligger under riddarfjärdens nivå. Där kan det nog blir problem om det regnar för mycket. Till jobbet tar jag mig väl alltid. Torrskodd om St Eriksbron är kvar. Är den bortblåst kan jag gå nerför torsgatan, fast det är ju närmare havsnivån så där kanske man kan behöva båt. En sån har jag inte. Men värme har jag, så länge inte gasledningarna lägger av. Då är det illa. För hos mig finns varken stormkök eller gasolvärmare. Det är för länge sedan jag höll på med överlevnad och bevakade hemskyddet. Fast när jag tänker efter är det inte bara mitt fel. Vad har hänt med det tidigare så prioriterade hemskyddet? Jag har aldrig hört talas om att jag skulle ha något hemskyddsombud. Lades den verksamheten ner när invansionshotet togs bort ifrån kartan?

No comments: