Tuesday, March 13, 2007

Äntligen!

Inser att ordet i rubriken håller på att bli pinsamt överrepresenterat på den här bloggen. Men det här var verkligen äntligen. Ända sedan förra våren (eller var det hösten?) när min väninna och jag kom hem från Ikea med min garderob har den varit utan handtag. Jag har sträckt mig upp och tagit tag om dörrkanten för att få upp dem.
Men i veckan hämtade jag ovan avbildade handtag hos Kulturhantverkarna i gamla tullhuset på Norrtull, och idag tog jag mod till mig och gick lös på garderobsdörren med borr och skruvmejsel. Ovan ser ni resultatet (inte 100% rakt, men bra för att vara jag). Jag är riktigt nöjd, det var värt att vänta på att hitta de rätta handtagen. Mindre nöjd är kanske Stina som fick gömma sig under sängen för andra gången idag. (Första gången var imorse när dammsugaren åkte fram - då sprang hon vid blotta åsynen.)

No comments: