Friday, June 29, 2007

Det är inte dator - det är en livsstil

Lite halvt genomtänkt och halvt spontant gjorde jag slag i saken. En ny dator i födelsedagspresent åt mig själv. Egentligen är det ingen dator, utan en livsstil eller i alla fall ett livsstilserkännande. Jag har bytt sida. Jag är inte längre en datorkille. Jag är en användare. Mest av allt vill jag att datorn skall fungera. Och det är (ta i trä) precis vad min nya MacBook gör. Två timmar efter att jag kom hem från affären är batteriet laddat, MS Office installerat och en rad småprogram också på plats. Väldigt mycket kommer faktiskt förinstallerat.
Den här livsstilen är dessutom lätt. 2,3 kilo väger den, och då har den ändå inbyggd DVD brännare.
För den som trots allt vill betrakta den som en dator så finns specifikationerna här:
http://www.apple.com/se/macbook/specs.html .
Min är en 2,16Ghz Vit, modellbeteckning MB062.

No comments: