Saturday, June 02, 2007

En bra affär!

Hade lite shoppingdag för att äntligen ta tag i att komma ut och spirnga. Logiken bakom det är enkel: Om jag klarar ett träningspass på tre timmar i fäktsalen så borde jag orka springa lite också. Började på stadion där skorna har fina märken och kostar mellan 1300 och 1700 spänn. Men så råkade jag vara nära löplabbet. Jag har alltid trott att deras specialutprovning leder till extra dyra specialgrejor, men har samtidigt varit nyfiken på deras spegelbox och löpband med videokameror ända sedan jag såg dem på lilla sportspegeln när jag var liten. Och trot eller ej, efter lite analys (jag har hög hålfot och snedbelastar lite) hade jag fått fram ett par skor som skulle stötta extra bra på ett sätt som tjejen i butiken ansåg att jag behövde. Jättedyrt trodde jag, men icke. De skor hon ville lura på mig kostade en tusenlapp slätt. Ibland lönar det sig med proffshjälp.

(Och ja - jag har provat skorna. Sprang 55 minuter runt karolinska, haga norra, hagaparken och så cykelvägen från norrtull och hem igen. Skorna kändes riktigt bra och jag orkade jogga hela vägen även om musklerna kändes lite stumma och trötta på slutet.)

No comments: