Thursday, June 28, 2007

Drömmen om en skrivmaskin

Åker idag, efter en öl med de nya killarna på enheten, tillbaka till jobbet och hämtar min jobbdator. Jag har lite att skriva på olika kanter, och vill inte göra det på hemdatorn. STort tangentbord. Långsamt. Ingen känsla alls. Jag inser hur viktigt det är för mig att ha en bekväm dator med litet tangentbord som gör det möjligt att skriva snabbt med små fingerrörelser och minimalt inslag av rörelser där man måste lyfta och flytta hela handen. Det får bli ett huvudkriterium för min nästa dator som måste köpas någon gång i höst när hem-pc bolaget vill ha tillbaka sin bärbara om jag inte betalar något skyhögt belopp för lösköp. Jag behöver inte mycket multimediakapacitet. Men jag behöver en bra skärm, en lätt sval dator och ett skönt tangentbord. Skall nog gå och känna på en sån här efter jobbet imorgon. Men jösses vad dyrt det är med mjukvara till den... Nån som har tips? :)

No comments: