Sunday, July 27, 2008

Trist morgonsurfning

Folk bloggar mindre när solen står högt på himlen. Så enkelt är det. Min GReader har inte fångat upp nånting nytt alls sen igår kväll förrutom dagstidningarnas löpande uppdateringar. Här är det varmt. Katterna ligger mest och slöar, även om de med gemensamma insatser varit ute på balkonen och fräst åt Leon. Mittdelarväggen på balkongen är vackert gul efter att pappa målat den med grundfärg plus tre strykningar. (Den var i riktigt dåligt skick innan.) Balkongdörrarna står på vid gavel och det försiktiga fläktandet därifrån är skönt. Ännu bättre vore det om jag kunde ha öppet fönstret ut mot gatan, då blir det korsdrag och det fläktar rätt skönt en sån här dag. Fast med kattunge i huset är det förstås svårt.
Igår åkte jag runt och tittade på kök och badrum. Puustelli kommer hit i slutet på Augusti och mäter för att komma med offert. Det lär vara dyrare än ett Ikea kök, å andra sidan verkar det med alla mina vinklar inte alls dumt att få någon som tar ansvar för att de specialtillverkade delarna har rätt mått vi leveransen. Egentligen finns det snyggaste köket jag har sett på Invita, men de har semesterstängt och jag har inte en aning om vad de ligger i för prisklass. På Bygg-Ole och Fredälls har de mycket badrumsdelar. Jag fick med mig en ungefär 20 centimeter tjock hög med badrumskataloger därifrån. Badrum verkar på sätt och vis enklare än kök att plocka ihop själv: Delarna skall inte detaljmatchas på samma sätt: kakel, toalettstol, handfat, duschdörr.... Allt kan ju flyttas runt lite i själva byggögonblicket. En måttbeställd aluminium eller stenskiva däremot.... Ojojoj. :)

No comments: