Wednesday, August 06, 2008

Semesterbrev från Göteborg

Har lämnat katterna hos mor och far i Karlstad och är på besök hos vänner i Göteborg. Det är nu ett år sedan jag såg barnen och mycket har hänt. Den unga damen på kortet var ju spädbarn utan styrsel alls över sin kropp då, och är tämligen självständigt vandrande och klättrande idag. Den äldre tjejen (som är knappt två och ett halvt) har gott om egen personlighet och synpunkter på både vad hon vill och hur hon vill bli behandlad. Dagarna har omfattat matning och sandlådelek, tittande på spöket laban och jag har fått vara både hät och hund. Den största succe jag ställt till med hittils var tidigare idag när jag satt ihop ett bildspel på datorn som visade mina katter. Minstingen (hon på kortet alltså) var helt fast i minst 20 minuter och jag lurade i henne en betydande mängd yoghurt med rispuffar under det att hon ivrigt pekade på katterna och sade "Kack! Kack! Vov! Vov!"

No comments: