Friday, November 12, 2010

Lite bloggsemester....

Skriver helt kort. Har massor av bilder i telefonen men orkar inte lägga över dem just nu. Får nog bli när jag kommer hem. Jag har i alla fall varit på Matisse museet idag, efter många om och men hittade jag till bussen, och sen var jag på museet och dröjde mig kvar en bra stund i trädgårdarna utanför. Där fanns kaffe att köpa i parken, och solen sken, det var riktigt behagligt. I museishoppen köpte jag bland annat ett häfte om Nice "gamla stan" kvarter, och där spenderade jag resten av eftermiddagen. Promenerat runt, varit först i en kyrka som skulle ha kvällsmässa klockan 16, och så snabbt förflyttat mig med kyrkvärd/kyrkoherde (han hade ingen krage men verkade ansvarig) till en annan kyrka dit man flyttat mässan i brist på besökare (eller präst, jag förstår ju inte riktigt vad de säger här i landet). Sen varit på Les Destilleries Ideales, tagit en öl och ätit bröd med lite olika skinksorter. Ingen riktig mat så jag har fortfarande siktet inställt på att äta nåt här omkring. Måste bara pusta ut först: jag råkade gå förbi hotellet på vägen tillbaka och upptäckte det först långt senare. Så utöver att jag promenerat från destillerie ideales, så gick jag en bra bit förbi mitt hotell innan jag kände att jag absolut inte kände igen mig och vände, det blev totalt någon timmes extra promenad tror jag. Promeades är verkligen en lång gata.... :-)

No comments: