Saturday, November 13, 2010

Nice lörd del2




Promenades österifrån.


Nästan hela Promenades i en bild. [saknar vidvinkel!]



Självporträtt. De har glömt ställa om solen till vintertid!



Hela klockan.



Fina färgglada hus på Quai Raudba-Capeu. Om ni tycker er se mörka moln i bakgrunden så är det för att det är det. Det ser ut att regna uppe i bergen.



Bakom kröken väntar nästan en hel stad till.



Man kan hyra rollerblades, och uppenbarligen gå nåt slags kurs också.



Till minne av staden nice's många döda för Frankrike.




Le Port. Lägg märke till bergen i bakgrunden. Eg. är tipset att hyra bil och åka runt lite i dem. Det får bli nästa gång.




Småbåtshamnen.



Ännu ett stängt postkontor utan frimärksautomat.



Kyrka till Maria, den obefläckat avlade?



Hamnen sett från "insidan" ut mot havet. Men nu har solen gått i moln och det är dags att hitta en buss tillbaka hemåt.




Råkar byta buss precis här.



Där uppe är nog entren. Frågan är bara hur man kommer dit. Var är Stålmannen när jag behöver honom?

Väl uppe visar det sig att museet har öppet ända till 18, så jag går in en sväng. Det börjar nog ändå regna snart och inne på museet passar jag också på att byta om till jeans. (ja, på deras toalett alltså, man vill ju inte bli tagen för en av installationerna).

(Se nästa inlägg för lite bilder.)

....och sen var jag till slut (17.18) på väg hem till hotellet från JC Bermond. Där väntar uppladdning, dusch, ombyte och sen ungefär samma buss tillbaka hit för middag. Vi får se om konserten, det verkar nästan bli lite stressigt att hinna till 21 om jag skall ha middag i lugn och ro. Huvudsaken är nog att vara i skick för en tidig morgon imorgon.

Aj då. Råkade åka en hållplats för långt. Får jag döma av lobbyinredningen borde det här hotellet bredvid mitt vara ett av de lyxigare i Nice, kanske också i Europa, när det inte renoveras alltså.



Fast det finns å andra sidan mycket lyx här. Negresco i samma byggnad (samma hotell?) ser inte heller ut att gå av för hackor.

No comments: