Sunday, November 12, 2006

Fredagsfyran

Den i bloggvärlden så traditionella Fredagsfyran är vad jag roar mig med denna söndagskväll. Veckans fredagsfyra ser ut såhär:

Temat är höstmix och här är mina svar:

1) Britney Spears skiljer sig nu från Kevin Federline. Inte en sekund för sent, enligt vissa. Bryr mig inte, säger andra. Vad säger du?
Jag säger stackars barn som växer upp med sådana föräldrar. Det verkar helt stört. Minns att det inte var länge sedan de inte tog barnet till doktorn efter att det slagit huvudet. Nu skall Britney ha vårdnaden om barnet. Hur skall det sluta?

2) Filmen “Borat” stoppas nu i Ryssland, men gör succé i resten av världen. Är filmen så hemsk att den inte borde få visas? (Alternativt: Tänker du se den?)
Jag skall absolut se den. Den verkar ju helt suverän. Det är oroande att den blivit förbjuden i ryssland. Det är oroande att film förbjuds, punkt. I viss mån kan man också tycka att det är förvånande. Borde inte drift med amerikanska fördomar tilltala ryssarna? Och hur var det nu med relationen till Kazakstan?

3) Klimathoten blir allt tydligare. Gör du något själv (t.ex. åker bil mindre, använder energisparlampor) för att hjälpa miljön?
Jag har ingen bil, men det har inte så mycket med klimathoten att göra. Jag tycker fortfarande det verkar vara lite mediedrev över engagemanget i klimatfrågorna. Vad är det för viktiga och mer akuta miljöfrågor som nu kommit i skymundan och glömts bort?

4) Vad ska du ha till middag i kväll?
I fredags åt jag (fy, fy) ostburgare på SAS Radison/Stockholm Fisk vid Centralen i Stockholm.

No comments: