Sunday, November 05, 2006

Social helg!

Efter veckan med den stora snöstormen var det till slut äntligen fredag! Halvdag för många gjorde min dag lite kortare och skönare också. Avslutade veckan på Akkurat med trevligt sällskap i olika smaker och öl i olika sorter. Deras råbiff håller fortfarande måttet!

Lördag tog fler vuxenpoäng, det var middag hos barnfamilj med två rara blondiner i 2-4 årsåldern. "Pocker!" var hälsningsrepliken från minstingen som senast vi sågs helst inte ville prata alls utom när hon ritade "Båt"!. (För den som inte fattar nåt alls på egen hand kan jag avslöja att Pocker är en synonym till popcorn.) Efter att ha fått slåss med mamma om rätten att äta stark kryddad korv fick flickorna dock lägga sig tidigt och vuxenämnena fick fri lejd. Regering, hushållsarbete och sambovalsmetoder, jobb, karriär och (inte minst) flyttar och bostadsmarknad var vad vårt gäng av 30-nånting-stockholmare fick kvällen att gå med. I en ganska utdragen dödsryckning lyckades vi också förlänga kvällen genom utmana varandra i TP. Efter en mängd pluppchanser slutade dock matchen i remi när alla tre lagen hade fem pluppar var.

Den goda stämningen från kvällen/natten dröjer sig kvar i mitt humör denna söndag. Jag har lämnat lägenheten därhän och istället baxat mig ut på stan för att äta sushi och sitta på cafe och blogga lite. Det är något speciellt med att sitta i offentliga miljöer och skriva. På något vis har jag lättare att finna ro i det än när jag sitter hemma. Trots att en förattare på tv i veckan hävdar att det är så man absolut inte skall göra om man vill att skrivande skall bli något bra. Ni får döma själva.

Jag håller tillgodo med att döma Nonni Sushi (länk till aos). Maten var god, tålamodet med kvarhängande bloggare stort. Sushin innehåll lite tunn fiskbit, men väldigt gott ris - fast och lättplockat utan att vara hårt. Fler söndageftermiddagar kan nog byggas upp här. Nu skall jag vidare till Katarina kyrka för klassisk konsert.

No comments: