Wednesday, November 29, 2006

Ovanligt sen dag...


Klockan hann bli en bit över nio innan jag kom från jobbet idag, och jag tog för ovanlighetens skulle en bild på vägen hem. Den nyanställde juristen var inte på plats i början av veckan och det slår direkt mot min egen arbetsbelastning när vi inte är fulltaliga. Dessutom krånglades läget till av en planeringsmiss.
Efter månader av förhandlade visar sig e-postadresser vara den trånga sektorn i den undersökning vi förbereder. Så nu har jag gått igenom förnamnen på fyrtiotusen personer manuellt för att hitta det som inte är namn. Sånt som "Kanel Bulle" som är anställd i befattningen "Fikabröd" eller "Xerxes Yngve" anställd som "mailtestare". Oräknat enkla namn som "Test Test" och "Kopieringen Kopieringen" då, men de är ju lätta att hitta.
Bland det klurigare finns dock en hel del nysvenska(Obs - pk.) namn. Förrutom Ali, Alu, Alli så finns mer luriga namn. Man kan tydligen heta både "Mail" och "Maila", vilket var högst förvirrande givet sammanhanget. Mer synd tycker jag om den som finner sig boende i Sverige och heter "Suparna". Låt oss hoppas att han eller hon åtminstone aldrig behöver ta efternamnet Svensson.

1 comment:

Evergirl said...

Aha. Nu vet jag varför du skickade konstiga MSN-meddelanden förrut.

Fast jag vet inte om jag tror på dig.

Kolla:
http://www.behindthename.com/php/search.php?nmd=n&terms=maila

;-)