Wednesday, December 06, 2006

Att äta (eller inte äta) sin planeringsmiss

En god vän påstod på sin blogg häromdagen att all överbelastning beror på dålig planering eller lathet. Jag håller inte med om det, men idag var verkligen en sån dag. Vi har ägnat månader åt att förhandla fram en deal runt en enkätundersökning, bara för att upptäcka att när kontraktet är skrivet och arbetsdagarna förbrukade så var export av e-postadresser den springade, svåraste, punkten. Vilket lett till mycket jobb för oss senaste tiden och vi nådde kulmen idag. Slit med excel- och word-dokument till 22. Och imorgon börjar arbetsdagen 0730 med förberedelser för förhandling 0800. Det är det här som är juletid!

2 comments:

Evergirl said...

Jag erkänner. Jag borde lagt till lagen om alltings jävlighet på listan också. ;-)

Fast min poäng var nog snarare riktad mot sådana som konstant _klagar på_ för mycket att göra, inte de som periodvis råkar ut för det, för det är en helt annan sak.

Peter said...

Äsch, det är väl inget. Testa att lägga in en lång semester i början av december och innan dess göra klart VP, avrop, expensbudget och investeringar.

Det är en utmaning. Jag får utnyttja tidsskillnaden helt enkelt.