Saturday, December 23, 2006

Fredagsfyra 51/06 - Tid

1) Har du en analog eller en digital klocka på handleden?
Nej, det blir så svettigt.

2) Vad föredrar du - digitala eller analoga klockor?
Det beror på. Jag föredrar riktiga analoga klockor på väggarna. Jag gillar digitala klockor i datorn och på mobilen. Jag skulle aldrig sätta på mig ett svart åttiotalsmässigt digitalur på armen.

3) Hur ofta ställer du dina klockor och vad använder du då som referens?
Jag ställer mobilklockan någon gång i månaden, efter fröken ur. Jag ringer helt sonika gamla hederliga 90 510, oftast blir det från hissen på väg ut på morgonen. Min dator däremot ställer sig själv efter klocktiden i vårt nätverk. Det är grymt opraktiskt eftersom nätverket går tre minuter efter, regelmässigt, och det är lätt att lura sig när man inte upptäcker att datorn synkat bort sig.

4) Känner du dig stressad av tiden?
Nej. Inte av tiden. Bara av det jag skall pressa in i den.

No comments: