Saturday, December 30, 2006

Nyårsshopping till tramps

Har idag farit runt och köpt ingredienser till nyårsmiddag. På cykel! Det är inte vart år man gör det. Var noga med att (trots regnet) inte lämna cykel vid något ställ, för man vet ju aldrig om det är rimfrost och snö när man försöker hämta den imorrn. Har nu upptäckt att gul paprika är förvånansvärt dyrt (speciellt om man köper extra fin paprika i hallarna), och att jag inte kan *ett dugg* om mouserande vin. Jag stod idag och kollade på flaskor i rader, och jag kan på systemets beskrivningar inte utläsa någonting som förklarar varför en flaska kostar fyra gånger så mycket som en annan. Många har en smak av grapefrukt. Det förstår man ju med ryggmärgen att det inte kan vara gott, men så enkelt får man inte tänka, det stod rätt klart utifrån prislapparna.

1 comment:

Alice said...

Stefan, mitt nyårslöfte blir att lära dig allt jag kan om mousserande viner. Samt att lära dig uppskatta den bitterljuva smaken av grapefrukt.