Tuesday, December 12, 2006

Himla osisar!

Igår vägrade min dator starta upp efter att ha stått i viloläge. Hittar inte mappen config nånting. Efter en kvälls bökande har supporten kommit fram till att det är en krashad hårding. Inte så skoj. Vad jag kan komma på hade jag inga kritiska dokument på den datorn förrutom en del privata saker som fotoalbum etc, som tillfälligt förvarandes där efter att min hemdator hade gett vika för ett tag sedan. Vad är det med mig och hårddiskar? Så nu lever jag utan dator på jobbet, vilket i och för sig inte gör någon jätteskillnad när dagarna går åt till möten.
För att toppa den irritationen så har vår express-omorganisation också lett till att fel annons publicerats för en tjänst på min enhet, så nu söker vi en helt annan person än någon med den kravprofil som jag har bedömt skulle behövas. Rättsäkerhet är inte ordet för dagen. Fast om man river av plåstret fort så gör det mindre ont. Det gäller bara att man kommer ihåg att det skall vara plåster, inte glasfibertejp och locktite.

No comments: